Μελέτη, σχεδιασμός και κατασκευή ενός καινοτόμου, αυτόνομου και αυτοματοποιημένου αυτόματου συστήματος αλλαγής καυσίμου από HFO σε ΜGO για πλοία
Αντικείμενο του έργου
Το αντικείμενο του έργου αφορά την έρευνα σε σχέση με τον σχεδιασμό και κατασκευή ενός καινοτόμου, αυτόνομου και αυτοματοποιημένου αυτόματου συστήματος αλλαγής καυσίμου από HFO σε ΜGO για πλοία. Αυτή η ανάγκη υπάρχει καθώς οι πρόσφατα θεσπισθέντες κανονισμοί της ναυτιλίας απαγορεύουν σταδιακά τη χρήση κλασσικού βαρέως πετρελαίου (HFO) σε πολλές θαλάσσιες περιοχές. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε θείο και βαρέα μέταλλα, τα πλοία που εκτελούν θαλάσσια καύση HFO εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες ατμοσφαιρικών ρύπων και ως εκ τούτου αποτελούν σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα παγκοσμίως.
Στόχος του έργου
Στόχος του Έργου είναι η μελέτη, σχεδιασμός και κατασκευή ενός συστήματος το οποίο θα πληροί όλες τις ειδικές απαιτήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των νηογνωμόνων και θα μπορεί αυτοματοποιημένα να αναλάβει την αλλαγή καυσίμου από HFO σε MGO όταν το πλοίο βρίσκεται εν πλω. Μια ψυκτική μονάδα θα αναλάβει να ψύχει το MGO στην κατάλληλη θερμοκρασία και μια σειρά από αυτοματοποιημένες βαλβίδες ελέγχου “change over valves” θα αναλάβουν σε συνεργασία με την μονάδα την ομαλή μετάβαση του καυσίμου από HFO σε MGO χωρίς να υπάρχει διακοπή της λειτουργίας της μηχανής του πλοίου.
Αποτελέσματα του έργου
Ως άμεσο αναμενόμενο αποτέλεσμα, είναι η κατασκευή ενός πρωτότυπου συστήματος (ψυκτική μονάδα και αυτοματοποιημένη βαλβίδα) το οποίο θα μπορεί αυτοματοποιημένα να αναλάβει την αλλαγή καυσίμου από HFO σε MGO όταν το πλοίο βρίσκεται εν πλώ. Αυτό θα γίνεται χρησιμοποιώντας τον βέλτιστο τρόπο όσο αφορά τη μίξη αλλά και τον χρόνο αλλαγής καυσίμου, χωρίς να καταπονούνται η μηχανή και τα συστήματα του πλοίου.
Οφέλη σε βιομηχανικό και οικονομικό επίπεδο: Συνεισφορά στον τεχνολογικό τομέα των εναλλακτών θερμότητας και ψύξης πετρελαίου (MGO), προσφέροντας νέα προϊόντα πιο αποδοτικά, χαμηλότερου κόστους και με μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα. Η τεχνογνωσία που θα αποκτηθεί αλλά και η παραγωγή γνώσης θα εδραιώσουν την θέση των Σ.Φ. στην ναυτιλιακή αγορά. Οι εταιρείες θα μπορέσουν να αναπτύξουν νέα ή βελτιωμένα προϊόντα, με υψηλή προστιθέμενη αξία ενώ ταυτόχρονα θα βελτιωθεί η παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα τους. Έτσι θα είναι δυνατή η διείσδυση τους σε νέες αγορές. Ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και αύξηση των πωλήσεων – εξαγωγών των εταιριών σε παγκόσμια κλίμακα.
Οφέλη σε ερευνητικό και τεχνολογικό επίπεδο: Στο προτεινόμενο προϊόν εναλλάκτη, για πρώτη φορά σε ερευνητικό και βιομηχανικό επίπεδο, θα ενσωματωθεί λειτουργικότητα και αυτοματισμοί που θα περιλαμβάνουν αξιοποίηση παραμέτρων κατάστασης λειτουργίας μηχανής πλοίου, γεωγραφική θέση πλοίου με στοιχεία GPS που θα αυτοματοποιεί την μετάβαση από καύσιμο HFO σε MGO με την προσέγγιση σε ζώνη ECA (Emission Control Areas). Η λειτουργικότητα και η προσέγγιση αυτή αποτελεί καινοτομία σε διεθνές επίπεδο καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν αντίστοιχα συστήματα που να έχουν τέτοια προσέγγιση.
Οφέλη σε κοινωνικό επίπεδο: Τα τελευταία χρόνια, η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού σε όλον τον κόσμο. Ειδικές ενεργειακές πολιτικές εφαρμόζονται σε παγκόσμιο επίπεδο που έχουν σκοπό την εξάπλωση των «πράσινων» πρακτικών στον βιομηχανικό τομέα. Tο προϊόν αυτό τελικά θα προσφέρει οφέλη στην προστασία του περιβάλλοντος και θα συμβάλει προς την κατεύθυνση των τεχνολογιών “Green Ship”.
Το έργο έχει ενταχθεί και συγχρηματοδοτείται από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας στην ΕΝΙΑΙΑ ΔΡΑΣΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ: Τ2ΕΔΚ-01575 KAI AΚΡΩΝΥΜΙΟ MAFCS
|
Συμμετέχοντες φορείς:
- ΦΑΡΑΝΤ Α.Ε.
- ΟΥΤΕΚΟ Α.Β.Ε.Ε.
- ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Α.Ε.